2013. május 1., szerda

Felújíts miatt Zárva....Önbizalom Építés Folyik.........

Önbizalom-építés nyolc lépésben


1. Megfelelő lélegzés


A helyes légzés növeli az önbizalomszintet. Miért? Mert a mély lélegzés kibocsátja belőled a feszültséget. Figyelj önmagadra és tartsd meg a megfelelő távolságot közötted és a külvilág között.

Mit tehetsz? Minden nap tarts egy kis lélegző szünetet, közben figyelj a medencédre. Végezheted ülve vagy akár állva is, a kezedet közben tartsd hátul. Egészen mélyen, a hasadba engedd beáramlani a levegőt. Gondolj magadra, mint egy léggömb, hagyd, hogy egész testedbe eljusson a levegő.
Minden egyes kilégzéssel kiengeded a feszültséget. Naponta 3 percig naponta kétszer, háromszor ejtsd meg. Elég, hogy ellazulj és biztos lehetsz benne, hogy jobb, mint a kávé vagy a cigaretta. Miközben ezt teszed, figyelj a belsődre. Ha érzed a pozitív energiát, jól fogod magad érezni.


2. Szabadulj meg a rossz szokásaidtól!


Mindenkinek vannak megszokott dolgai, rigolyái. Ugyanabban a boltban vesszük a krumplit, szombatonként nagytakarítunk, és még hasonlók. Ez teljesen normális és kényelmes számunkra. Ha valami azonban váratlanul bekövetkezik, ami nem illik bele a megszokott rutinba, akkor megijedünk.

Mit tehetsz? Kérdezd meg magadtól, hogy mit akarsz igazán. Gondold végig, vajon mit keresel a napi rutinnal az életedben. Kezdd el fokozatosan megváltoztatni a szokásaidat, persze nem gyökeresen, de mondjuk, a kínai étterem helyett legközelebb menj indonéz étterembe. Te határozod meg a döntéseidet és ne a döntéseid határozzanak meg téged.





3. Ismerd fel a jó tulajdonságaidat!


Önbecsülésünknek állandóan kihívás és megerősítés kell. Tudatában kell lennünk a jó tulajdonságainknak. Meg kell győznünk magunkat, hogy igenis jók vagyunk.

Mit tehetsz? Írd le magadnak, gyűjtsd össze a jó tulajdonságaidat egy papírra. Ebben legyen benne, érzelmi, testi, lelki és mindenféle szempont. Ha szükséges, kérd meg a legjobb barátodat, hogy írjon rólad ő egy listát, ami tartalmazza a jó tulajdonságaidat. Ha kész a lista, mindegyik tulajdonság mellé írd oda, hogy ez mire tesz képessé. Például: jó munkaerő vagyok, céljaimat igyekszem elérni - hat hónapig keményen dolgoztam, hogy elmehessek álmaim nyaralására. Ezt a listát tartsd meg, néha-néha vedd elő és olvasd át újra és újra.






4. Tűzz célokat magad elé!


Ez arra serkent minket, hogy igyekezzünk elérni a kitűzött célt, bizonyítsunk magunknak. Nem kell hatalmas célokat kitűzni, minden napra jusson egy apróság.

Mit tehetsz? Elérhető célokat tűzz ki magad elé, amiket meg tudsz valósítani. Ha sikerül megvalósítani a célokat, tűzz ki magad elé egyre nagyobb kihívásokat. Menj olyan buliba, vagy társaságba ahova régebben nem mertél menni, vegyél egy csodálatos ruhát és kápráztass el benne mindenkit.






5. Tanulj meg nemet mondani!


Ez is az egyik útja, hogy elérjük céljainkat és erősítsük önbizalmunkat. Sose mondjunk igent olyasmire, amit nem akarunk megtenni. Ha ugyanis nem merünk nemet mondani, akkor egy idő után kihasználnak bennünket. Ez a probléma egészen a gyerekkorig visszavezethető, ugyanis abból ered, hogy folyton próbáltunk megfelelni a szüleinknek és a többi felnőttnek.

Mit tehetsz? Koncentrálj a nemre. Ha először félelmedben igent mondasz, nyugodtan merj változtatni a véleményeden. Tégy meg olyan dolgokat, melyekről régebben valamilyen okból kifolyólag, úgy érzeted, hogy nem szabad megtenned. Például vegyél egy szemérmetlenül drága cipőt.





6. Tűnj ki a tömegből!


Ruhák, vélemény, zene, vagy bármi… gyakran követjük a tömeget, legtöbbször tudat alatt. Miért? Mert félünk attól, hogy mások elítélnek vagy kiközösítenek minket másságunk miatt. De ne feledjük, hogy soha sem késő megtalálni önmagunkat, és azt érvényre juttatni. Ha van önbizalmunk, jobban érezzük magunkat.

Mit tehetsz? Határold el magad attól, hogy mások mit tesznek. Ha közösen vacsorázol másokkal, rendelj mást, mint a többiek, egyél például csak desszertet. Ha a családdal évek óta ugyanoda jársz nyaralni, közöld velük, hogy idén máshova akarsz menni. Keresd meg a saját a stílusodat, próbálj fel olyan ruhákat, amilyeneket azelőtt le sem vettél volna a polcról, lehet, hogy ezek lesznek azok, ami igazán TE vagy.




7. Fejleszd a készségeidet!


A magabiztosság nem azt jelenti, hogy mindenben sikeresnek kell lennünk és minden helyzetben tudnunk kell, hogy mit tegyünk. Meg kell tanulnunk fejleszteni a készségeinket, meg kell találnunk azokat az eszközöket, amelyekkel ezt elérhetjük.

Legyen a jelszavad: ha valamit nem tudok, akkor megtanulom! Ezt gyakran mondogasd magadnak. Ne félj attól, hogy hibázol, mert a hibáidból csak tanulsz.







8. Közeledj mások felé!


Keresd mások társaságát, bátran ismerkedj, ne legyenek komplexusaid. Ne érezd magad feszélyezve egy nagyobb, vagy idegen társaságban. Azok, akik mások társaságában nyugodtak és magabiztosak, egyáltalán nem biztos, hogy jobbak, okosabbak vagy műveltebbek nálad. Egy a fontos, hogy nem kell azt hinned, hogy neked kell a társaság középpontjának lenni. Naponta kétszer-háromszor állíts meg valakit az utcán vagy a sorban a zöldségesnél és kérdezd meg tőle, hogy hány óra van, vagy kérj útbaigazítást. Elegyedj szóba az emberekkel - ez az egyik legjobb módja annak, hogy növelni tudd önbizalmadat.









forras:noiportal.hu